daisypath

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 3, 2010

< Pasar Malam KD >

Ptg td pegi pasar malam sorg2..Memandangkan SA balik kul 7, so terpaksale pg bersendirian..Lgpon, kalu tgu SA balik, konfim die xnk g gak..

Sepanjang aku dok berjalan sambil2 mata melilau ke kiri n ke kanan..tgk gerai mane yg aku nk stop..aku terperasan beberapa orang pengemis..Ada yg kudung kaki..bergerak guna tangan sambil kt belakang die ade sorg budak buta..mengharapkan si kudung untuk berjalan..Aku dah rase sedih tgk dorg..Ya Allah, aku bersyukur atas kesempurnaan fizikal yang Kau berikan padaku..Pastu, xjauh dari situ..aku nampak sorg ibu memegang baby..rs2nye baby tue dlm 2-3 bulan kot..Ya Allah!..Rase nk menitis air mata aku tgk baby tue..Kesiannye..Tapi dlm hati rs geram sbb mgkn ibu tue me'manipulate' baby die utk raih simpati..Bayangkan kalau tibe2 hujan...cmne ngan nasib baby tue..kehujanan..kesejukkan..

Frankly speaking..mmg aku betul2 tersentuh tgk keadaan kedua2 pengemis tadi..betul2 meruntun jiwa aku..(Cewah, ayat xmenahan..:-)..Hopefully, pihak berwajib amikla langkah untuk membendung gejala mengemis nih dr terus merebak..walaupon aku tahu xde sape yg bc blog aku nie melainkan aku sendiri yg syok sendiri..

P/S : Mama sayang Abang Adam & Adik Awwal!!!!

No comments:

Post a Comment